Veel marketingboeken, -tijdschriften en -artikelen worden gewijd aan inzicht in - en informatie over standaard doelgroepen. Door jarenlang onderzoek is er immers veel informatie beschikbaar over deze standaard doelgroepen, waardoor je hier als bedrijf slim op kunt inspelen. Of kòn inspelen? De klantreis bevindt zich al enige tijd online; daar wordt bij standaard doelgroepen geen rekening mee gehouden. Door de verschuiving naar online is er meer data beschikbaar dan enkele jaren geleden. Het inzichtelijk maken van, en het analyseren en handelen naar deze data leidt u tot betere resultaten.

Het bezoekersaantal van theaters is de laatste jaren relatief stabiel. Echter blijkt uit onderzoek dat er een enorm potentieel is voor toneelvoorstellingen. De belangrijkste reden waarom deze potentiële doelgroep niet over gaat tot een bezoek bestaat uit het veronderstelde risico dat zij getuige zijn van een voorstelling die niet bij hen past, het gemis van herkenbare verhalen en het ontbreken van urgentie om een voorstelling te bezoeken. Hoe krijg je het als cultuurorganisatie dan toch voor elkaar om potentiële bezoekers naar een voorstelling te lokken?

"Veel bedrijven denken nog steeds dat je het verkoopproces niet kunt sturen. Ik zie dat anders. Je kunt heel goed sturen op verkoop, met CRM. Ook in een internationaal bedrijf als het onze, met behoorlijk autonome vestigingen met elk een eigen cultuur. Het is een uitdaging, maar een met veel resultaat.” Directeur Jan-Dirk van de Geer vertelt hoe Ubbink Centrotherm Group met Cayentis overging op Microsoft Dynamics CRM.

De meeste mensen kennen 31 oktober als een dag waarop menig persoon verkleed over straat gaat tijdens het griezel en gruwelfestijn van Halloween. Die vlieger ging echter niet op voor de Cayentis Consultants. Zij zorgden er voor dat er in het spookachtige weekend toch een groot lichtpunt was: VCK Cruises is succesvol geüpgraded naar Microsoft Dynamics CRM 2013.